Η επιστροφή των Θεσμών στην Αθήνα για δια ζώσης διαπραγματεύσεις προς το παρόν τοποθετείται για μετά από 15ημέρες, όταν δηλαδή την 24η Απριλίου θα έχει ολοκληρωθεί ένα διπλό εγχείρημα: Η Σύνοδος του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Ουάσιγκτον με κύριο "πιάτο" για την Ελλάδα το θέμα του χρέους, αλλά και θα έχει δημοσιευθεί από την Eurostat η πιστοποίηση του ελληνικού πλεονάσματος το 2016, με τους Θεσμούς να προαναγγέλλουν επιδόσεις "μαμούθ" με βάση τα στοιχεία που έχουν σταλεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σύμφωνα με πληροφορίες προσεγγίζουν το 3,7% - 4% του ΑΕΠ (ο στόχος ήταν 0,5% του ΑΕΠ).
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις που κάνει το πρακτορείο Reuters για την πορεία της αξιολόγησης και για τις χρηματοδοτικές ανάγκες που έχει η χώρα.
Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, οι οποίοι φαίνεται ότι δεν ασκούν τόση... γοητεία στους σύγχρονους Έλληνες. Ειδικά, μάλιστα, όταν τα λάθη και οι αμαρτίες δεν είναι μία, ούτε δύο.
Σύμφωνα με την Citi, οι συνεχείς καθυστερήσεις στις διαπραγματεύσεις "χτυπούν" έντονα την οικονομία, λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης και των άσχημων συνθηκών ρευστότητας, και μειώνουν περαιτέρω τις πιθανότητες ενός επιτυχούς τρίτου προγράμματος διάσωσης.
Το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, σε έκθεση που εκπόνησε με τίτλο "Η παγίδα του χρέους", απευθύνει έκκληση για άμεση ανάγκη αναδιάρθρωσης χρέους και για βαθιές μεταρρυθμίσεις, καθώς διαφορετικά θα υπάρχει αδιέξοδο. Παράλληλα, απευθύνει προειδοποίηση για το ενδεχόμενο νέας ανακεφαλαιοποίησης τραπεζών.
Η καθυστέρηση της διαπραγμάτευσης κάνει μεγάλο κακό. Όσο συνεχίζεται η στασιμομιζέρια, τόσο η χώρα θα είναι εγκλωβισμένη σε μια ατέρμονη συζήτηση για τα μνημόνια, τα μέτρα, τη λιτότητα. Όσοι ποντάρουν στην παράταση της διαπραγμάτευσης κάνουν λάθος.
Η συνταγή για να τελειώσει το «σκότος» που τυλίγει την ελληνική οικονομία και κοινωνία είναι περισσότερες δουλειές, καλύτερα αμειβόμενες, ασφαλιστικές εισφορές που θα πληρώνονται στα ταμεία, φόροι που θα εισρέουν στο κράτος και ενίσχυση της ανάπτυξης μέσω των επενδύσεων.
Η Ελλάδα συνθλίβεται στα μείζονα προβλήματα που αντιμετωπίζει η οικονομία και στην αδυναμία εξεύρεσης λύσεων για έξοδο από την κρίση. Είναι αδιανόητο να συνεχίζεται αμείωτη η κρίση. Βρισκόμαστε στον Μάρτιο του 2017 και σε λίγες ημέρες έχουμε γενέθλια για τα επτά χρόνια μνημονίων και σκληρής λιτότητας.
«Δεν τίθεται θέμα ούτε 4ου μνημονίου, ούτε Grexit» τονίζει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης. Σε συνέντευξή του στο Έθνος της Κυριακής, καταλογίζει ευθέως στο ΔΝΤ και σε δύο ευρωπαϊκές χώρες τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στο κλείσιμο της αξιολόγησης.
Όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, υπάρχει πρόοδος στις συζητήσεις για τη διαπραγμάτευση, όμως υπάρχουν διαφορές στο εργασιακό σχετικά με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Τόνισε πως είμαστε πολύ κοντά σε συνολική λύση που δεν θα μεταθέτει το πρόβλημα, αλλά θα μας βγάλει από τα μνημόνια.
Οδηγός Εργατικής Νομοθεσίας Ε.Ε.
Πανεπιστημίου 57, Αθήνα 10564
2103240969 - 2103242267
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΕΜΗ 004526701000