Είναι προφανές ότι το άρθρο όπου εξέφρασα την άποψή μου για τα διαγράμματα ροής δεν αφορά τα καφενεδάκια και τα σουβλατζίδικα σε κάθε γωνιά της χώρας .... ειδικά στα μικρά χωριά.
Ήμουν πάντα αντίθετος με την γραφειοκρατία ... όμως θα παραμείνω λάτρης της νομιμότητας ότι και να γίνει. Αν η ηγεσία των Υπουργείων που εμπλέκονται κρίνει ότι ένα κατάστημα μπορεί να λειτουργεί ακόμα και χωρίς γνωμοδότηση για αδειοδότηση, ώστε να επιτευχθεί η περιβόητη απλούστευση, θα το δεχτώ. Αρκεί αυτό να είναι κατοχυρωμένο ΝΟΜΙΚΑ. Εγώ αυτή τη στιγμή διαβάζοντας την νέα υγειονομική διάταξη κρίνω ως απαραίτητο την κατάθεση σωστού και τεκμηριωμένου διαγράμματος ροής. Άλλωστε έχουν καταργηθεί ελάχιστα εμβαδά, αριθμός συστημάτων πλύσης σκευών που αποτελούσαν στάνταρ κριτήρια για όλα τα καταστήματα και έτσι το βάρος έχει πέσει στην επιστημονικότητα των συναδέλφων ώστε να κρίνουν αν αυτό που ζητά μέχρι σήμερα η διάταξη είναι και αυτό που κατατέθηκε. Με τον προβληματισμό μου επιζητώ ισοπολιτεία και ισονομία για όλους και όχι ανάπτυξη γραφειοκρατίας και οικονομικής ή άλλης επιβάρυνσης των καταστηματαρχών.
Εξαιτίας του ότι η Περιβαλλοντική Υγιεινή και Δημόσια Υγεία είναι ένας ιστότοπος ανοικτός σε ερωτήσεις συναδέλφων αλλά και πολιτών λαμβάνω καθημερινά πολλά ερωτήματα μάλιστα αρκετά είναι με email οπότε δεν θα τα δείτε αναρτημένα.
Αυτό που προκύπτει από όλα αυτά είναι ότι πρέπει να ξεκαθαριστεί νομοθετικά:
Ποιοι πρέπει να καταθέτουν διάγραμμα ροής και σε ποια μορφή. Έχω αναφορές ότι ζητήθηκε διάγραμμα ροής σε κομμωτήριο, σε εργαστήριο δερματοστιξίας κλπ κλπ. Αυτό είναι σωστό; προκύπτει νομικά; Ένα παραδοσιακό καφενείο πχ στον Ψηλορείτη οφείλει να έχει διάγραμμα ροής;
Από τα καταστήματα τροφίμων και ποτών παίζει σημασία το μέγεθος της επιχείρησης τα είδη και οι ποσότητες των τροφίμων που παρασκευάζονται σε αυτό. Τα ανωτέρω έχουν σχέση και με την κατασκευή του διαγράμματος ροής;
Τα διαγράμματα ροής πρέπει να ενσωματώνονται στην κάτοψη; Αυτό σημαίνει ότι είναι αρμοδιότητα του Μηχανικού;
και πολλά άλλα ερωτήματα .....
Τέλος θεωρώ ότι και ένα μικρό σουβλατζίδικο δεν είναι κακό ο ιδιοκτήτης του να κάτσει και να αποτυπώσει , ίσως και με την βοήθεια κάποιου ειδικού, τους κινδύνους από τους χειρισμούς των τροφίμων. Μόνο 2 πράγματα κάνει; αυτά τα 2 πράγματα να αποτυπώσει. Να περιγράψει αυτό που κάνει στο χαρτί. Καλό θα του κάνει να δει την παραγωγική διαδικασία του και λίγο πιο επιστημονικά.
Τελειώνοντας θα ξαναπώ: δεν θέλουμε διαγράμματα ροής ας καταργηθούν νομοθετικά. Θέλουμε διαγράμματα ροής τότε πρέπει να είναι επιστημονικά αποδεκτά και ίδιας αντιμετώπισης πανελλαδικά. Νομίζω ότι η νέα διάταξη κάνει πιο ενεργό το ρόλο του Υγειονολόγου - Επόπτη Δημόσιας Υγείας στην γνωμοδότηση αφού του δίνεται η δυνατότητα να αποδείξει τον βαθμό γνώσης του σε θέματα Δημόσιας Υγείας, τροφίμων Περιβάλλοντος. Η παλιά διάταξη μπορούσε να εφαρμοστεί και από απλούς υπαλλήλους παίρνοντας μεζούρα μετρώντας τετραγωνικά λάντζες και τουαλέτες.
Δεν είναι τυχαίο ότι είχα κατασκευάζει ηλεκτρονικό πρόγραμμα που ανά είδος καταστήματος σε ενημέρωνε για τις προδιαγραφές πλέον αυτό δεν είναι εφικτό. Όταν οι πολίτες ζητούν πληροφορίες για το κάθε κατάστημα δεν παίρνουν ένα δισέλιδο οδηγιών. Με την νέα διάταξη αυτό είναι αδύνατο ..... απαιτείται διάλογος με τον ενδιαφερόμενο και ενημέρωση σε πολλά ζητήματα .... αυτό όμως είναι ένα μέρος του ρόλου μας ... η υγειονομική διαφώτιση.
14-6-2013
ΠΗΓΗ: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
ΥΓΙΕΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΕΠΟΠΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΟΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ





