Η κινητοποίηση αυτή αφορά την απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων σε δέκα περιοχές της χώρας.
Οι εργαζόμενοι αλλά και οι εργοδότες (ΟΙΥΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ), έχουν ήδη καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κοινή προσφυγή κατά της υπουργικής απόφασης, ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα καθώς και την προσωρινή αναστολή της απόφασης αυτής.
ΟΙΥΕ, ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνουν πως η υπουργική απόφαση χρησιμοποιεί ως δικαιολογία την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, ενώ ουσιαστικά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων καθώς και των ξένων πολυεθνικών επιχειρήσεων αφού με τις «ελεύθερες Κυριακές» θα κλείσουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι τελευταίες αντιπροσωπεύουν το 95% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ απασχολούν πάνω από το 80% των εργαζομένων. Οι παραπάνω υπογραμμίζουν το γεγονός πως η συγκεκριμένη απόφαση επιβλήθηκε από την τρόικα μέσω της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ και είναι απόλυτα εχθρική εναντίων των εργαζομένων.
Η ΟΙΥΕ φοβάται πως η απόφαση είναι «προάγγελος» για μια πλήρης, «ελεύθερη» και χωρίς όρια λειτουργία των καταστημάτων, κάθε Κυριακή του χρόνου, παντού στην Ελλάδα. Σημειώνει επίσης πως η συγκεκριμένη απόφαση θα εξαλείψει τελείως τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, ενώ θα οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις φθηνής ή ακόμα και αδήλωτης απασχόλησης.
Συνεχίζει λέγοντας πως πρόκειται για μια αντιδημοκρατική απόφαση, παρακάμπτοντας τις οργανώσεις εργοδοτών αλλά και εργαζομένων, αφού οι τελευταίοι δεν υπολογίζονται ως συνομιλητές. Η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές δημιουργεί προβλήματα στη προσωπική αλλά και οικογενειακή ζωή, μειώνει τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων, ενώ θα διαλύσει και τον οικογενειακό ιστό, ως απόρροια του γεγονότος πως η πλειοψηφία του κλάδου του εμπορίου είναι γυναίκες / μητέρες.
Η ανακοίνωση καταλήγει λέγοντας πως «Εξάλλου είναι αποδεδειγμένο, ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πρόβλημα έλλειψης αγοραστικού χρόνου, αλλά αγοραστικής δύναμης, μιας και έχουν υποστεί τεράστιες μειώσεις τα εισοδήματά τους. Οι εργαζόμενοι στο εμπόριο δηλώνουν ότι αντιστέκονται στην καθολική διάλυση των εργασιακών σχέσεων και γι΄ αυτό απεργούν».





