Η νέα τάξη πραγμάτων, όσο αφορά την νομοθεσία επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος , προβλέπει και απαιτεί πλέον τον αυτοέλεγχο των επιχειρήσεων και λιγότερο την παρουσία των Δημόσιων ελεγκτικών φορέων - επιθεωρητών τουλάχιστον κατά το στάδιο της αδειοδότησης (αφορά για την ώρα μόνο τα καταστήματα που ανήκουν στο ΑΡΘΡΟ 13 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ III Επιχειρήσεις Λιανικού και Χονδρικού Εμπορίου της Υ.Α. Υ1γ/Γ.Π/ οικ. 96967/8-10-2012 (ΦΕΚ 2718, τ.β', 8-10-2012) υγειονομικής διάταξης αν και αναμένεται να ενταχθούν σε αυτή την φιλοσοφία σταδιακά και τα υπόλοιπα).
Αυτό, σύμφωνα και με την Ελληνική κουλτούρα συμπεριφοράς με τους υψηλούς δείκτες διαφθοράς - που αξίζει να σημειωθεί δεν αφορά μόνο τους κρατικούς λειτουργούς αλλά και τους πολίτες που καταλήγουν σε αυτού του είδους τις πρακτικές - είναι ένα μεγάλο ρίσκο αλλά και μια πρόκληση.
Διαβάζω σήμερα στον ηλεκτρονικό τύπο ότι θα ιδρύονται οι επιχειρήσεις με ένα... κλικ από τον υπολογιστή γεγονός που όσο αφορά θέματα Δημόσιας Υγείας το θεωρώ ιδιαίτερα επικίνδυνο . «Ιδιωτική» Δημόσια Υγεία δεν νοείται χωρίς την παρουσία των κρατικών επιθεωρητών, που έχουν δώσει όρκο για να την προστατεύουν.
Θεωρώ ότι είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι η απουσία τους θα δημιουργήσει προβλήματα (βλέπε κατάργηση Δημοτικής Αστυνομίας όπου κάθε πλατεία και κοινόχρηστος χώρος έχει πλημυρίσει από τραπεζοκαθίσματα, παράνομα παρκαρίσματα κλπ) .
Πρέπει να τονίσω κατηγορηματικά ότι ο προβληματισμός μου δεν τίθεται εξαιτίας πιθανής απειλής μαζικών απολύσεων . Άλλωστε τα 800-900 ευρώ που λαμβάνουν κατά μέσο όρο με τόσα προσόντα που διαθέτουν, οι περισσότεροι, στον υγιή ιδιωτικό τομέα είναι ένα απλά ένα καλό δεκαπενθήμερο ...
Αντίθετα τους θεωρώ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ, με υψηλό αίσθημα ευθύνης ιδιαίτερα σήμερα που βιώνουμε εποχές τεράστιας οικονομικής , ηθικής και κοινωνικής κρίσης .
Χωρίς ανθυγιεινό επίδομα (αν και το πιο ανθυγιεινό από τα επαγγέλματα εξαιτίας της άμεσης επαφής με λύματα, απορρίμματα, νεκροταφεία, νόσο των Λεγεωναρίων, είσοδο σε ανθυγιεινές εστίες και κατοικίες κλπ κλπ), χωρίς επίδομα ετοιμότητας αν και σε επιφυλακή καθ' όλο το 24ωρο, υπερωρίες αν και με εργασία απογεύματα νύκτα και Σαββατοκύριακα, χωρίς κρατικά μεταφορικά μέσα και οδοιπορικά (χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων με 0,15 ευρώ το χιλιόμετρο μετά από μήνες αναμονής για να πληρωθούν οι δαπάνες) .
Αναμένω με ιδιαίτερη αγωνία τις αλλαγές που θα προκύψουν με την εφαρμογή στην πράξη της πολυδιαφημισμένης ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Ελπίζω η φιλοσοφία της άκρας ιδιωτικοποίησης να σταθεί με προσοχή σε ότι έχει να κάνει με θέματα ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, θεσπίζοντας δικλίδες ασφαλείας και με βασικούς συμπαραστάτες τους λειτουργούς Δημόσιας Υγείας .
Αντώνιος Παπαδάκης
Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας





